Inschrijven & betalen
Vanaf wanneer kan ik inschrijven voor sportkampen/-cursussen?
Antwoord: Je kan de verschillende inschrijvingsdata voor de sportkampen/-cursussen terugvinden via onderstaande links.
sportkampen
cursussenHoe kan je inschrijvingen betalen?
Antwoord: Voor online betalingen kan je kiezen uit Bancontact, Visa of MasterCard. Alle transacties worden uitgevoerd in een sterk beveiligde omgeving, via een SSL-verbinding met de Payment Provider Ogone. Dat betekent dat je gegevens gecodeerd verstuurd worden. Je herkent deze beveiligde verbinding aan het slotje onderaan je scherm. Zodra Ogone je betaling ontvangen heeft, ontvang je een bevestiging via e-mail.
Voor meer informatie kan je terecht op de website van Ogone www.ogone.be.Zijn er kortingen mogelijk?
Antwoord: Via Uitpas met kansentarief
Ik of mijn kind staat op de wachtlijst. Hoe/wanneer weet ik of ik/hij/zij kan deelnemen?
Antwoord: Zodra er een plaats beschikbaar is, word je door de medewerkers van de afdeling sport gecontacteerd waarna je je inschrijving kan bevestigen of weigeren.
Zorg zeker dat telefoongegevens beschikbaar zijn onder je account.Kan ik mijn inschrijving wijzigen of annuleren?
Antwoord: ANNULEREN
- Gebeurt steeds schriftelijk op het e-mailadres sportpromotie@hasselt.be.
- De datum van de mail geldt als annulatiemoment.
- Tot 2 werkdagen na inschrijving kan je kosteloos annuleren.
- > 7 dagen voor de start van de activiteit: administratiekost van 5,00 euro.
- < 7 dagen voor de start van de activiteit: geen terugbetaling.
- Gebeurt steeds schriftelijk op het e-mailadres sportpromotie@hasselt.be.
- De datum van de mail geldt als annulatiemoment.
- Bij annulatie vóór aanvang van de activiteit wordt er na voorlegging van een doktersattest bij de terugbetaling een administratiekost van 2,50 euro aangerekend.
- Bij annulatie tijdens de activiteit wordt na voorlegging van een doktersattest enkel het resterende deel van de activiteit terugbetaald. Hierbij wordt eveneens een administratiekost van 2,50 euro aangerekend. Gemiste deelnames tussenin worden niet terugbetaald
- Opgelet: zonder doktersattest kan er geen terugbetaling gebeuren.
- De terugbetaling gebeurt zo spoedig mogelijk.
- De terugbetaling gebeurt steeds op het rekeningnummer dat in je account bij ‘mijn gezin’ onder de naam van de accounthouder staat. Dit is niet per definitie het rekeningnummer waarmee je (online) betaalt. Dit nummer kan je ten alle tijden zelf wijzigen.
- Wanneer een activiteit wordt geschrapt wegens te weinig inschrijvingen, krijg je het volledige inschrijfgeld teruggestort. Er kan in de mate van het mogelijke voor jou een gepast alternatief worden gezocht.
- Wisselen van activiteit is mogelijk, voor zover er nog voldoende plaatsen beschikbaar zijn.
- Kan enkel telefonisch op het nummer 011 23 94 50
- Tot 2 werkdagen na inschrijving kan je kosteloos wijzigen. Hierna wordt een administratiekost van 5,00 euro aangerekend.
Algemene vragen
Hoe bekom ik een tegemoetkoming bij de mutualiteit?
Antwoord: Het attest voor de mutualiteit kan je downloaden via de ouderzone van je account zodra de activiteit beëindigd en betaald is. Je hoeft ons dit attest niet meer te bezorgen en kan dit rechtstreeks bij jouw mutualiteit indienen.
Krijg ik een fiscaal attest?
Antwoord: Er wordt een fiscaal attest aangemaakt voor alle kinderen t.e.m. 14 jaar die bij ons een activiteit hebben gevolgd.
Je hoeft hier niets voor te doen. Als jouw kind in een bepaald kalenderjaar één of meerdere activiteiten heeft gevolgd, dan krijg je het volgend kalenderjaar automatisch een fiscaal attest hiervoor. Opgelet: op het fiscale attest staan enkel effectief betaalde bedragen vermeld. Terugbetaalde bedragen of openstaande facturen worden hier niet op vermeld. Er worden geen nieuwe attesten gemaakt indien kinderen door andere ouders werden ingeschreven.Hoe worden de zwemlessen voor kinderen georganiseerd?
Antwoord: Meer uitleg kan je hier terugvinden.
Ben ik verzekerd?
Antwoord: De verzekering lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid is bij alle activiteiten inbegrepen in de prijs.
Alle deelnemers zijn verzekerd voor lichamelijke ongevallen:
- Tijdens de verplaatsing naar/van de activiteit (enkel tijdens de kortste verplaatsing, vlak voor/na de activiteit)
- Tijdens de activiteit
Volg de procedure die je samen het verzekeringspapier ontvangt en bezorg het zo snel mogelijk aan de afdeling sport.
Materiële schade (aan kledij, bril, horloge, GSM,…) is niet verzekerd.
We zijn niet aansprakelijk voor schade aan of verlies van spullen. Als de deelnemer iets of iemand schade toebrengt of kwetst, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten (je familiale verzekering).
Vergeet je inschrijving niet te annuleren indien je niet meer kan deelnemen aan de activiteit.Voor welke gadgets kan ik sparen?
Antwoord: Deelname aan een sportkamp of lessenreeks van Stad Hasselt levert je spaarpunten op. Elk activiteit (twv min 25€) geeft recht op 1 spaarpunt dat automatisch geregistreerd wordt door de Afdeling Sport.
Spaar nu mee voor een van onze #HASSELTSPORT-artikelen en maak deel uit van de Hasseltse sportcommunity!
Je kan sparen voor verschillende hippe promoartikelen: een T-shirt , een rugzak, een Dopper drinkbus of zwemhanddoek.
De #HASSELTSPORT-artikelen zijn verkrijgbaar in verschillende blitse kleuren! Dit op basis van beschikbaarheid op dat moment.
Check jouw puntensaldo onder jouw profiel (of dat van je kind).
Punten van verschillende deelnemers kunnen niet samengevoegd worden.
Registratie
Waar vind ik mijn rijksregisternummer?
Antwoord: Je vindt je rijksregisternummer op je identiteitskaart en op vignetjes van de mutualiteit. Het nummer begint met de laatste 2 cijfers van je geboortejaar.
Hoe krijg ik toegang tot mijn account en kan ik gezinsleden toevoegen?
Antwoord: Je meldt je aan op de startpagina met je e-mail en paswoord.
Je klikt op "mijn gegevens" en hier kan je gezinsleden toevoegen.
In het rechtermenu, onder "mijn gezin", krijg je een overzicht van de reeds aangemaakte gezinsleden.
Bij problemen, contacteer de medewerkers van de afdeling sport.
Technische vragen
Kan ik mijn persoonlijke gegevens of instellingen veranderen?
Antwoord: De basisgegevens zoals familienaam, voornaam enz. werden aangemaakt tijdens het registreren van je account.
Je kan je gegevens met basisinformatie terugvinden in onze beveiligde ouderzone, in het rechtermenu, onder 'Mijn contactgegevens’.
Voor gegevens die je niet online kan aanpassen, kan je terecht bij de medewerkers van afdeling sport (011 23 94 50).Kan ik op meerdere pc’s werken?
Antwoord: Om technische problemen te vermijden log je enkel op 1 pc in..